Zůstat sám sebou ve světě, jenž se dnem i nocí pokouší udělat z tebe stejného člověka,jako jsou všichni ostatní..

Doporučený postup při výběru potravin

22. ledna 2007 v 19:58 | www.merrylinka.cz |  Zdraví ženy
  • Upravte si denní energetický příjem na zhruba 5 000 kJ a rozdělte jej do 5-6 porcí.
  • Dbejte, aby jídelníček obsahoval všechny základní živiny (bílkoviny, tuky, sacharidy), vitamíny, minerály, stopové prvky a vlákninu.
  • Omezte potraviny, které poskytují pouze "prázdné jouly", tj. potraviny bohaté na cukry a tuky (především živočišné).
  • Zvyšte spotřebu zeleniny (alespoň 300 g denně) a dalších potravin s dostatečným obsahem vlákniny (ovoce, celozrnné pečivo, luštěniny).
  • Zařa.te do jídelníčku dostatek bílkovin. Jako zdroj bílkovin využívejte nízkoenergetické mléčné výrobky, libové maso (kuře, krůta, ryby, králík) a rostlinné bílkoviny (sója a ostatní luštěniny).
  • Dodržujte pitný režim - denně vypijte 2-3 litry tekutin, nejlépe neslazených nápojů (voda, ovocné čaje, minerálky, ředěné džusy).
  • Při snižování nadváhy by měl být energetický příjem nižší než energetický výdej, a proto je důležité zařadit i pohyb.
  • Potravinová pyramida napoví, jak postupovat při výběru potravin
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama